TAUTAN UKHWAH

25 December 2009

Percaturan Dari Dia

Alhamdulillah...ucapan seinfiniti syukur pada Dia sang Pencipta Yang Maha Kaya memberi kita pinjaman nyawa...

Alangkah nikmatnya jika diri sentiasa sedar bahawa setiap saat yang berdetik itu kita sentiasa berada dalam jagaanNya. Tapi biasa lah, kita manusia biasa yang lemah lagi hina, alpa lagi lupa, kadang-kadang lupa diri dan gemar mendabik dada..tapi Allah tetap sayang pada kita. Tidak pernah mengabaikan kita walau sesaat..mana mungkin Dia lupakan kita..sepanjang hayat kita hingga saat ini, denyutan jantung masih berdegup, jasad dan roh masih lagi hidup..

Kasih sayangNya tak pernah putus, memikirkan diri yang berada dlm ujianNya, aku cuba sedaya upaya dengan kudrat yang ada untuk terus kuat mengatur langkah..Suatu pengharapan yang cukup tinggi untuk diri, moga-moga aku lulus Mumtaz dengan mehnah dan tribulasi yang datang silih berganti. Perjuangan yang mesti dipertahankan hingga hujung nyawa..

Kadang-kadang terasa diri 'istimewa'..(biar la bunyinya agak bangga) ,diuji dengan tarbiyah tuhan sehingga rasa tak mampu nk menghadapinya..istimewa apa? Maha Penyayangnya dibekalkan aku bersama motivasi diri untuk terus tegar berjuang...satu nikmat yang perlu disyukuri..Laa Yukallifullahu Nafsan Illa Wus'aha...

aku redha andai ini kifarah dosa..

aku redha andai ini jalan untuk aku dekat denganNya.

aku redha andai ini tarbiyyah dariNya..

Terima kasih Ya Allah...

No comments:

Post a Comment

DOA PILIHAN

DOA DAPAT PELUANG PERNIAGAAN DAN MURAH REZEKI

اللَهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَعْظَمِ عِبَادِكَ نَصِيباً فِي كُلِّ خَيْرٍ تَقْسِمُهُ فِي الغَدَاةِ مِنْ نُورٍ تَهْدِي بِهِ، وَرَحْمَةٍ تَنْشُرُهَا، وَرِزْقٍ تَبْسُطُهُ، وَضُرٍّ تَكْشِفُهُ، وَبَلاءٍ تَرْفَـعُهُ، وَفِتْـنـَةٍ تَصْرِفُهَا، وَسُوءٍ تَدْفَـعُـهُ.
Maksudnya: “Ya Allah, jadikanlah aku antara kalangan hambaMu yang mendapat bahagian (pencapaian) yang hebat pada nur yang Engkau kurniakan sebagai hidayah, dan rahmat yang Engkau kurniakan, dan rezki yang Engkau sebarkan, dan mudharat yang Engkau selamatkan ( dari menimpa hamba-hambaMu ), dan bala yang Engkau angkatkan( dari menimpa hamba-hambaMu ), dan fitnah yang Engkau jauhkan( dari menimpa hamba-hambaMu ), dan keburukan yang Engkau hindarkan
( dari menimpa hamba-hambaMu )”